שרונה מרקט דף הבית
טיפים של אנשי המרקט

מה קורה לגבינה כשעוטפים אותה בניילון? 7 טיפים שיעשו לכם סדר

כיף למלא את המקרר בסוגי גבינות שונים, אבל איך הכי נכון לשמור עליהן לאורך זמן? מה עושים אם הן התחילו להתמלא בעובש וכמה זמן לפני הארוחה רצוי להוציא אותן מהקירור? איילה אלימלך מחנות הגבינות לה פרומז'רי בשרונה מרקט עם כל הטיפים גבינות הן חלק מהיומיום שלנו, הן מתאימות כפתיח או כקינוח וישנן שפע של מנות עיקריות שבהן הן מככבות. אחרי שאנחנו בוחרים את הגבינות שאנחנו אוהבים בחנות או במעדנייה , עלינו לדעת איך לשמור עליהן כדי שטעמן לא ייפגע וכדי שנוכל ליהנות מהן לאורך זמן. ישנן גבינות עם חיי מדף ארוכים מאוד ויש גבינות שמחייבות אותנו לפעולות מסוימות כדי שלא תתקלקלנה. הנה שבעה טיפים שיעזרו לכם בכך:

1. את הגבינות עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר כשמגיעים הביתה מהקניות. כל עוד הגבינה עטופה היטב ואין מגע עם האוויר היא נשמרת לאורך זמן.

2. אל תחששו מתאריך תפוגה. גבינות קשות שמיושנות הרבה זמן כמו פרמזן, פיקורינו או גאודות שמיושנות 2-4 שנים, ניתן לשמור במקרר כשהן עטופות הרבה מאוד זמן.

3.עובש על גבינה קשה. אם החזקתם גבינה קשה מיושנת זמן מה במקרר והיא התחילה לצבור עובש, אין שום בעיה לגרד אותו החוצה עם הצד הקהה של הסכין ולהמשיך להשתמש בה. מדובר בעובש חיצוני בלבד ולכן אין מה לחשוש.

4. את הגבינות הקשות ששמרנו במקרר מומלץ להוציא מהקירור כ-10 דקות לפני ההגשה. טעמן הכי מודגש בטמפרטורת החדר והן יהיו הכי טעימות בטמפרטורה זו.

5. כשיוצאים לפיקניק הכי כיף לארוז כמה גבינות טובות עם בקבוק יין. את הגבינות שאנחנו לוקחים רצוי להניח בתוך צידנית.

6. ואם אין צידנית? גבינות קשות ומיושנות ניתן להחזיק בלי בעיה 3-4 שעות גם ללא קירור.

7. תמיד רצוי להחזיק במקרר שלושה סוגי גבינות כמו גאודה לכריכים, פרמזן לפסטות ומוצרלה לסלט טרי או מאפה זריז. 

כתבות מעניינות