שרונה מרקט דף הבית
מדריכים

בלי לעבוד קשה: מה צריך למנגל המושלם ליום העצמאות?

יש כמה עקרונות בסיסיים שבלעדיהם ארוחת ‘על האש’ כהלכתה לא יכולה להתקיים, מבלי שתעבדו קשה. כל מה שצריך לארוחת יום עצמאות מוצלחת במינימום מאמץ. כל מה שצריך הוא להכין רשימת קניות מסודרת ולבחור מקום בו כל המצרכים מרוכזים תחת קורת גג אחת, כדי שגם ההתרוצצות בין החנויות תיחסך מכם.

1. בשר –
מנגל טוב קודם כל מתחיל בבשר איכותי. יכול להיות שדאגתם להכל, אבל אם לא הקפדתם לקנות בשר איכותי וטוב שיושן כהלכה, נוקה כמו שצריך ונשמר בתנאים טובים, זה יכול להרוס את הארוחה כולה. הדבר החשוב ביותר בקניית בשר הוא למצוא קצב טוב ואמין, כזה שאתם סומכים עליו. קצב טוב יידע להכין את עצמו ליום העצמאות עם קבבים מתובלים ושיפודים מוכנים מראש, כך שלכם רק יישאר לקנות ולהניח על הגריל בלי הרבה עבודה.

2. מגוון –
לא כולם תמיד אוהבים דווקא בשר ואם בא לכם להפתיע את האורחים, תעלו על השיפוד גם פירות ים כמו שרימפס או קלמרי ונתחי דג כמו סלמון או לוקוס שטעמם הופך מעדן על רשת המנגל. בקשו שישפדו לכם אותם מראש אצל מוכר הדגים.

3. צמחוני –
אם יש צמחונים בחבורה שנמאס להם להסתפק רק בחומוס ופיתות, שיפודי גבינות ישמחו אותם מאוד. גבינות כמו חלומי ופרובלונה מתאימות לצלייה על האש ואפשר לשלב אותן על השיפוד גם ירקות.

4. אלכוהול –
חגיגה אמיתית דורשת לצד האוכל גם קצת אלכוהול. בשנים האחרונות ניתן למצוא בירות בוטיק ישראליות ממבשלות שונות, קטנות וגדולות. יום העצמאות זה הזמן לפרגן להם. בירות הבוטיק לרוב בעלות אחוזי אלכוהול גבוהים יותר וטעמים נועזים יותר.

5. חומוס –
מנגל כהלכתו ביום העצמאות מחייב כמובן חומוס כדי שיהיה מה לנגב וגם לרפד את כיס הפיתה לפני שהקבבים והשיפודים נכנסים לתוכה. אפשר לקנות את החומוס בסופר ואפשר להשקיע מעט יותר ולקנות לפחות עבור היום הזה בשנה, חומוס טרי מחומוסייה, כזה שהוכן באותו היום.

6. סלטים –
אם לא בא לכם להשקיע ולהכין לבד, סלטים מוכנים זו גם אופציה. רק הקפידו לקנות סלטים מתוצרת טובה, במעדניות וגם בקצביות הטובות לרוב ניתן למצוא לצד הבשר או הגבינות סלטים מחומרי גלם טובים ובטעם ביתי.

7. חמוצים –
גם בתחום הזה אפשר ללכת על קופסאות השימורים המוכרות והבסיסיות ואפשר להעשיר את השולחן עם פינוקים כמו זיתים במילוי שיני שום, זיתים שחורים מתובלים בענפי טימין טריים, עלי גפן ממולאים, ארטישוקים כבושים ועוד. חמוצים איכותיים הם גם פתיח מצוין לנשנש עם הבירה עד שהבשר מוכן.

8. קינוח –
אי אפשר בלי סיום מתוק. אם אתם יוצאים לחיק הטבע מומלץ להצטייד בקינוח שאין צורך בקירור עבורו. בקלאווה לצד הקפה והתה היא האופציה המועדפת עלינו. הבקלאוות חגיגיות ויכולות לחכות בנחת עד סוף הפיקניק בלי שיתקלקלו.

9. פיצוחים –
לפני הארוחה, אחרי הארוחה או תוך כדי. אין דבר שאנחנו אוהבים יותר מאשר לשבת עם פיצוחים במהלך ארוחה עם חברים או משפחה. חנויות תבלינים ופיצוחים מתמחות שומרות על טריות הפיצוחים ומציעות מגוון רחב ומעניין.

כתבות מעניינות