שרונה מרקט דף הבית
מדריכים

ארוחת שבועות מושלמת בלי לבלות ימים במטבח

גבינות? חובה. פירות וירקות? ברור. וכמובן שמן זית, ממרחים, יין, דגים וקינוחים. הכירו את המקום שמביא לקדמת הבמה את כל חומרי הגלם המיוחדים והקלאסיים, שמרכיבים את שולחן חג שבועות, ומציע גם שלל מבצעים ומנות מוכנות להגשה יש כמה עקרונות בסיסיים שבלעדיהם ארוחת שבועות כהלכתה לא יכולה להתקיים, ולא זה ממש לא מחייב עבודה קשה והכנה מראש. כל מה שצריך הוא להכין רשימת קניות מסודרת ולבחור מקום בו כל המצרכים מרוכזים תחת קורת גג אחת, כדי שגם ההתרוצצות בין החנויות תיחסך מכם. השנה, לרגל חג השבועות, “שרונה מרקט” מביאה לקדמת הבמה את כל חומרי הגלם המיוחדים והקלאסיים שמרכיבים את שולחן החג בחוברת מתכונים בלעדית שיצרו השפים של המרקט.החל מיום ראשון, 13 במאי, ולאורך כל חג השבועות, המרקט לובש לבן ומציע מבצעים עבור שלל מנות מוכנות להגשה וחומרי גלם לחג השבועות עבור המארחים והמתארחים. מעבר לחוברת מתכונים יתחדשו הלקוחות בצידנית ייעודית, כדי למלא אותה בכל טוב.

גבינות

הגשה של פלטת גבינות למרכז השולחן עושה הרבה רושם ומשדרת הרבה חגיגיות. אבל הכי חשוב, המאמץ היחיד שהיא דורשת הוא למצוא חנות גבינות טובה שאוחזת גבינות איכותיות ושהעומד מאחורי הדלפק יהיה מקצועי וידע לעזור בבחירת גבינות שיחד ייצרו את הפלטה המגוונת והנכונה לכם ביותר.

פירות וירקות

עוד לפני שהפך להיות חג החלב והגבינות, במקורותיו המקראיים, חג שבועות נועד לחגוג את התוצרת החקלאית של הארץ הכוללת כמובן פירות וירקות. תוספת שלהם לשולחן החג תעשיר אותו ותכניס הרבה צבעוניות. בעונה הזו התוצרת שופעת וכשהירקות והפירות יפים וטריים אפילו אין צורך לטרוח יתר על המידה, הם טעימים בזכות עצמם – מסדרים קערה מלאה בעגבניות שרי צבעוניות ומתוקות שיחטפו כמו סוכריות, מקפיצים אספרגוסים דקיקים עם מעט שמן זית, ממלאים פלפלונים קטנים בגבינות או מסדרים פלטת פירות עם דובדבנים, משמשים, ענבים ועוד, שטעמם המתוק והחמצמץ משתלב מצוין עם הגבינות. אם יש לכם זמן להשקיע מעט יותר אל תחששו ליצור סלטים יצירתיים המשלבים יחד פירות עם ירקות, הם יוסיפו הרבה עניין וטעם.

לחמים ומאפים

לצד הגבינות, הירקות והפירות דרוש לחם איכותי וטוב. על מנת לקלוע לטעמם של כל האורחים מהילדים דרך המבוגרים ועד הבריאותנים, מומלץ לשלב בין לחמי מחמצת מעט כבדים יותר לבין פוקאצ’ות מתובלות ומיני מאפים. את הלחמים והמאפים מומלץ לסדר על קרשי עץ עם סכין חיתוך מתאימה.

שמן זית וממרחים

לא רק בחלב, ירקות, חיטה וגבינות בורכה הארץ אלא גם בזיתים. שמן הזית המקומי נפלא וראוי להתגאות בו בשולחן החג. יוצקים שמן זית מקומי איכותי לקערית, מתבלים במעט מלח גס ורכז רימונים ומניחים בין הגבינות ללחמים יחד עם טפנדים של עגבניות מיובשות, זיתים, פסטו עשבי תיבול או כאלה אחרים שאהובים עליכם.

פסטות

הכנה של פסטה לא דורשת הרבה מאמץ, אבל אם תשקיעו מעט בקנייה של פסטה איכותית, מנת הפסטה תהפוך מאוד ארוחה פשוטה של אמצע השבוע למנת חג. בחנויות המתמחות ניתן למצוא היום שלל פסטות חלקן צבעוניות או מתובלות בזכות תוספת כמהין, עגבניות מיובשות, עשבי תבלין ואפילו דיו תמנון. כל שנשאר הוא להקפיץ את הפסטה המבושלת עם שמן זית, לפזר עשבי תבלין טריים וגבינה איכותית.

דגים

סעודת שבועות הכוללת פלטת גבינות ומאפים פחות מתאימה להגשה של דגים שלמים. במעדניות מתמחות ניתן למצוא סוגים שונים של דגים כבושים ומעושנים כמו גברלקס סלמון, טונה מעושנת, הרינג ועוד. ההמלצה שלנו היא להגיש צלחת דגים מעושנים וכבושים או להכין מנות ברוסקטות של לחם קלוי בשמן זית ועליהם את פרוסות הדגים. מי שמוכן להשקיע טיפה יותר יכול לקנות דגים טריים ולהכין מנות סביצ’ה או טרטר אישיות שמאוד מתאימות לארוחה מסוג כזה.

יין

ואי אפשר לחגוג בלי קצת אלכוהול. לצד סעודת גבינות נעים לשתות יין ולמרות שמקובל לחשוב שרק יין לבן הולך בארוחה מהסוג הזה, ניתן לשלב גם יינות רוזה, יינות מבעבעים וגם יינות אדומים שנעים לשתות עם גבינות בעלות טעמים חזקים. לצד היינות המיובאים שממלאים את המדפים בחנויות, היקבים הישראלים מציעים שפע ומגוון וחג השבועות הוא זמן טוב לפרגן להם וליהנות מהם. לקראת החג מציעים בחנויות היין לרוב טעימות שיעזרו בקבלת ההחלטה החשובה.

קינוח

גם עבור הקינוח כבר לא צריך לעבוד קשה. שפע עוגות הגבינה המוכנות שניתן לרכוש גדול ומרבית הקונדטוריות משתמשות בחומרי גלם איכותיים. אם לא עבדתם קשה מידי עד עכשיו ואתם לא חובבי אפיה גדולים, אנחנו נותנים לכם אור ירוק לסיים את החגיגיה עם קינוח מרשים וטעים שיכול בקלות להתעלות על זה הביתי.
כתבות מעניינות